בעל רכב מדברי אגודת אשכול היא הבית שלך אגודת אשכול מטפלת בייצוגך מול כל הרשויות חינם.
באגודת אשכול רשומים מעל 750 רכבים מדבריים ב 50 משרדי הסעות מדבריים .
רכב מדברי עד 3,500 רישיון נהיגה B , רישיון נהיגה רגיל.
רכב מדברי מעל 3,500 ק"ג חייבים רישיון D , רישון לאוטובוס. פניתי למשרד התחבורה להוריד את הדרישה ל 1 D רישיון נהיגה למונית אבל הם עדיין חושבים, כהרגלי אני מתכוון לפנות לבג"ץ
21-065 רכב מדברי – מה זה
23-071 בקשה לתקן תת 183 ו – 184 בעניין רישיון נהיגה רכב מדברי עד 5 טון
מה זה רכב מדברי, כל רכב רב מינוע 4X4. למי מותר לנהוג ברכב מדברי עד 3.5 טון – כל נהג עם רישיון B מעל גיל 21 שיש לו ביטוח רכב נוסעים בשכר.
תודות למאמציי ותודות לשיתוף פעולה נדיר עם יועמ"שית משרד התחבורה עו"ד דנה עסיס שנער (היחידה בלשכה המשפטית במשרד התחבורה שאכפת לה מהאזרח הקטן, והיחידה שעזרה לי לתקן תקלות בתקנות, עם כל שאר הפרקליטים בלשכה המשפטית במשרד התחבורע, אני פועל רק דרך בית המשפט) יכולים 4 בעלי רכב מדברי עצמאיים להיות רשומים באגודות שיתופיות שהם הבעלים של האגודה ולא להיות משועבדים לתאגידים מסחריים שעשקו אותנו. ראה תיקון צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעת סיור, הסעה מיוחדת והשכרת רכב) (תיקון), התשע"ז-2016
תיקון צו הפיקוח על מצרכים ושירותים הסעת סיור
תודות לבני הדודים שלי משה וסינו איתן שפקחו עיניי כי למוניות אין קצין בטיחות, תודות למאמציי ותודות למערכת בתי המשפט, עת"מ 9966-12-12 ועוד, משרד הסעות מדברי עד 19 כלי רכב פטור מקצין בטיחות. יש לציין לטובה כי במקביל להחלטות בית המשפט, בעבודת מטה של מנהל גף קצין בטיחות ג'קי לוי , אדם שהודה בפניי כי החוק לא מעניין אותו וכי "אני הסמכות, ואני אחליט…", התקבלו טענותיי שקצין בטיחות לא תורם דבר לבטיחות של רכב מדברי או רכב סיור במשרד הסעות של עד 19 כלי רכב. לדעתי קצין בטיחות לא תורם דבר בנושא בטיחות לגבי רכבים פרטיים, זה רק בזבוז משאבים לטובת בירוקרטיה לא נדרשת. מה שהטריף אותי בעניין היה דרישת משרד ההסעות שבו הייתי רשום כי אפקיד בידם 12 שקים חודשיים והם ישלחו לי בדואר אישור קצין בטיחות.
תיקון תקנה 579 פטור מקצין בטיחות בתאגיד עד 19 כלי רכב
עו"ד שירה יהלומי, שלא משתפת איתי פעולה באופן תמידי, כמו מרבית אנשי הלא במשרד התחבורה, לא הסכימה לאפשר לקצין בטיחות לבדוק רכב שבתאגידים שלנו לצורך עבודה בגופים ציבוריים. עו"ד שירה יהלומי אל תחשבי שאני מקבל את החלטתך אנחנו עוד ניפגש בעניין בבית המשפט ואוכיח לך שאתה לא מבינה את משמעות תקנת התעבורה. בשום מקום לא כתוב שאסור לקצין בטיחות לבדוק רכב מדברי שלא רשום בתאגיד המחוייב בקצין בטיחות. אבל יש לי יותר מידיי על הראש והחברים לא ביקשו שאצא למערכה משפטית אז בינתיים אני לא פועל.
22-033 23.5 רישום רכב מדברי באגודת אשכול עדכון 1-24
23-055 חידוש רישיון הסעה מדברי 2024
22-002 רכב מדברי נוהל מכירה ושינוי ייעוד לפרטי
אני יודע שהנוהל ארוך ומייגע אבל זו כל התורה כולה. לקח לי הרבה שנים של ניסיון כדי לכתוב את הנוהל הזה. אם לא הבנתם תמיד אפשר ללכת לנוהל המקוצר. נוהל שנועד למי שנרשם כבר וקיבל רישיון הסעה זמני ממשרד התחבורה
יום אחד בהיר בספטמבר 2022 לפני החגים החליט ראש מו"א אזורית רמת נגב מר ערן דרור והצוות הנמרץ שלו – מהנדס המועצה אורן פרץ לסגור את כביש 171 לנסיעה, וזאת בעקבות תאונה שקרתה על הכביש הדי משובש הזה אבל עכשיו עם פריחת הצבעוניים ממש יפהפה. הם חושבים שמצאו טריק איך לאנוס את משרד התחבורה לתת תקציב לאחזקת הכביש. לא עזרו כל התלונות שזה דופק את כל התיירות ואת כל מורי הדרך והרכבים המדבריים שמתפרנסים מהעניין. ולכן נרתמתי לעניין וביקשתי פטור לרכב מדברי שיכול לנסוע במעלה רמון הסמוך שקשה עשרות מונים מכביש 171 במצבו הכי גרוע שיכול להיות.
מהנדס אורן פרץ חושב לערבב אותי וענה לי בשלילה וזאת אחרי חודשיים שאני רודף אחריהם ראו את תשובתות בערעור והתלונה למפקח על התעבורה.
המפקח על התעבורה מר שי קדם שאולי הייתי יכול לנסוע איתו לטיול באפריקה , בנאדם נחמד מחוץ לשעות העבודה, פשוט לא מסוגל להיות המפקח על התעבורה בקיצור מפע"ת. א. כי אין לו את מינימום הכישורים לכך והוא צריך ללמוד עוד שנתיים כדי להבין מה קורה בענף הזה. ו – ב . לבנאדם אין זמן דקה לנשום כי הוא גם ראש מינהל תכנון של משרד התחבורה שחולש על תקציבים של מילארדי שקלים.
בפועל במשרד התחבורע תפקיד המפע"ת הוא תואר לשם כבוד, בשנים האחרונות מתחלפים שם בעלי תפקיד כל שנה וכל אחד גרוע מקודמו, חלקם מושחתים שנותנים אישורים לחברים שלהם וחלקם פשוט לא מסוגלים לבצע את התפקיד כי הם ממונים על תפקיד ענק אחר.
בקיצור משרד התחבורע רע לישראל כבר אמרתי לכם פעמים רבות.
23-015 ערעור ותלונה רשות תמרור מקומית רמת נגב מר ערן דורון ומהנדס אורן פרץ למר שי קדם מפע"ת
אז לאחר שפניתי למר שי קדם המפע"ת פעמיים והוא נפנף אותי לטיפול רשות תמרור מקומית שבשום מקום אין פרסום מה דרכי ההתקשרות אליה , התברר לי כי מר שי קדם הנכבד, וכמו שאמור לעיל, אין לו מושג קלוש בתקנות התעבורה עליהן הוא מפקד.
תקנה 18 א. המסמיכהאת רשויות התמרור המקומיות לפעול בתחמן לא מסמיכה אותן לסגור כבישים באמצעות תמרור 401 . אתה הבנת את זה מר שי קדם. זה ממש בושה אתה לא יודע את התקנה הזו. ורצוי מאוד שמחר תחזיר את כתב המינוי של המפע"ת לשרת התחבורה שתמנה מישהו אחר לא צריך להיות גאון הדור אבל מישהו שיודע לקרוא את החוק יודע נהלים ויש לו 8 שעות שעות עבודה ביום כדי לטפל בתפקיד של המפקח על התעבורה. לך כבר יש תפקיד פול פול טיים כראש מינהל תכנון אז אנא תוותר על תפקיד מפע"ת אתה פשוט לא מסוגל לבצע את שני התפקידים גם אם היית גאון הדור, מה שאתה לא!
רכב סיור מדברי לא קיים יותר
21-004 נוהל מכון רישוי פרטי למדברי עדכון
ואחרי שיש לכם רכב מדברי ואתם רוצים למכור אותו, אפשרי למכור כרכב מדברי או כפרטי. אם כפרטי אז צריך לעשות שינוי ייעוד. אם מוכרים רכב מדברי כרכב מדברי צריך רק לקבל אישור ואז עושים העברת בעלות בדואר
20-040 נוהל מכירת רכב מדברי – נוהל שינוי ייעוד מדברי לפרטי
בעת שעושים שינוי ייעוד לרכב פרטי, החל משנת 2020 מצוין ברישיון הרכב "שינוי ייעוד 174" . אצל לוי יצחק השינוי הזה מוריד 10% לרכב מדברי פרטי ו 20% לרכב מדברי בבעלות חברה.
אגרות רישוי רכב מדברי אגרה כמו רכב משא . בנזין 378 ש"ח דיזל 1,921 + 161 ש"ח אגרת רדיו
מי שרכש רכב חדש חייב לפנות למשרד הרישוי כדי לקבל החזר עבור אגרת רישוי.
20-056 נוהל החזר אגרה רישוי רכב מדברי חדש
ועכשיו שיש לך רכב מדברי כל שנה צריך לעשות חידוש לרישיון ההסעה לרכב מדברי
20-117 נוהל חידוש רישיון הסעה מדברי 2021
ממליץ ביטוח רפי יפתח מתמחה ברכב מדברי [email protected] טל' 04-8384626 פקס 04-8370342 נייד 050-5207933
גב' טלי גדליהו – רע"ן סיור טל: 02-6663161 פקס: 02-6663307
מייל: MOT.GOV.IL@GDALIAHUT
משרד התחבורה קומה 4 רח' בנק ישראל 5 ירושלים
תיקון צו הפיקוח – תאגיד רכב מדברי
בקשה להחזר תשלום רישיון רכב מדברי
צריך לשלם את הרישיון לפי רכב מדברי ואז לבקש החזר
לאחר 3 שנים של מאבק שר התחבורה ישראל כץ חתם ב 7/11/2016 על צו הפיקוח המאפשר לתאגיד רכב מדברי שרשומים בו 4 כלי רכב בבעלות מורה דרך, הללויה!
תודה רבה לעו"ד דנה עסיס שנהר משרתת ציבור נאמנה
הטיפול ברכב מדברי היה לאחר 4 שנות עבודה 3 עתירות מנהליות ומכתבים אינסוף כדי לבטל את הצורך בקצין בטיחות לרכב אשכול, ולבטל את חובת החניון ורישיון עסק לתאגידים שהם אגודות שיתופיות שהחברים שלהן מפעילים כלי רכב בבעלות פרטית ולא באמצעות תאגיד.
סניפים
מדבריים |
רכב | רישיון | רשם האגודת | מנהל סניף | טלפון |
אורנית | 4188 | 57-006248-9 | אברהם טובל | 054-2465632 | |
אילת | 4183 | 57-006035-0 | רון הררי | 050-2339020 | |
אנדרומדה | 4191 | 57-006246-3 | רוני גילה | 052-4884848 | |
באר שבע | 4182 | 57-006039-2 | חיים ביידא | 054-4319673 | |
גולן | 4193 | 57-006263-8 | עודד עמבר | 052-3784638 | |
גלעד | בהקמה | 57-006255-4 | משה גרוס | 052-8364751 | |
יפו סיור | 4181 | 57-006033-5 | ויסאם סלימן | 054-5823612 | |
כינרת סיור | 4184 | 57-006036-8 | צביקה בראור | 052-6650044 | |
כרכום | 4116 | 57-006034-3 | אורי גולני | 050-5308547 | |
מעלה אפרים | 4192 | 57-006261-2 | עדו חרותי | 050-8455100 | |
נגב | 4189 | 57-006245-5 | עיזאת רביעה | 052-5002929 | |
נווה מדבר | 4114 | 57-005899-0 | אייקי קורין | 052-3584858 | |
ערבה סיור | 4186 | 57-006040-0 | אדם סלע | 050-5308272 | |
עין גדי | 4190 | 57-006247-1 | דני אפיק | 058-5551409 | |
רכב מדברי | 4190 | 57-006247-1 | עמנואל נורמן | 050-5209793 | |
עבדכם הנאמן מוטי בר-נס משמש נציג של כל האגודות האלה
למקרים דחופים בלבד 24/7 ! 050-9009700
למקרים לא דחופים לפנות אליי + כל המסמכים ל – [email protected]
אגרות רישוי רכב 1/4/2017
רכב מדברי בנזין במשקל עד 16 טון – 378 ש"ח
רכב מדברי דיזל במשקל עד 16 טון – 1921 ש"ח
לזה יש להוסיף אגרת רשות השידור
יתרונות רכב מדברי
- ברכב מדברי ניתן לעשות הסעת נוסעים בשכר, כמובן חובה לעשות ביטוח.
- רכב מדברי מקבל החזר מלא של מע"מ ברכישה, והכרה כהוצאה במס הכנסה – אפשרי עד 20% כל שנה.
- לרכב מדברי מוכרות רק 80% מההוצאות השוטפות לצרכי מס הכנסה.
- ממליץ ביטוח רפי יפתח מתמחה ברכב מדברי [email protected]
- טל' 04-8384626 פקס 04-8370342 נייד 050-5207933
תודה רבה לעו"ד דנה עסיס שנער ממשרד התחבורה שעזרה לנו לשנות את הצו ולא צריך להיות בעלים של 4 כלי רכב מדבריים!
מכיוון שהקריטריון הזה מפלה לרעה בין בעלי רכב מדברי פרטיים, מיטיב עם בעלי הון, ומונע מבעלי רכב מדברי פרטיים להתאגד באגודה שיתופית כדי לקבל רישיון להפעלה, שלחתי בקשות לשינוי הצו וגם טיוטת עתירה לבג"ץ למשרד התחבורה (לצערי לא תמיד משרד התחבורה קשוב לפניותיי ונאלצתי פעמים רבות לפנות לבית המשפט כדי להשיג צדק ).
ביקשתי להשוות את התנאים בין תאגיד רכב מדברי שחייב להיות בעלים של 4 כלי רכב מדבריים לבין תאגיד רכב סיור – אשכול שמספיק כי רשומים בו 7 כלי רכב אשכול. דהיינו, אינו חייב להיות בעלים של 4 כלי רכב אשכול! כאמור זה מצב שגורם לאפליה! ואפליה כידוע מנוגדת לחוקי מדינת ישראל וערכיה!
משרד התחבורה הסכים לטענה ואישר כי ימליץ למשרד המשפטים לשנות את צו הפיקוח על מצרכים ושיורותים הסעת סיור כך שגם תאגיד רכב מדברי שרשומים בו 7 כלי רכב מדבריים יקבל רישיון הפעלה בדומה לתאגידים / משרדי הסעות רכב אשכול. אני מעריך כי מדובר על חודשים ספורים שהעניין יוסדר, ואז נוכל לרשום רכבים מדבריים בסניפים של אגודת אשכול.
ע"וד דנה שנהר משרד התחבורה מסכימה כי יש להשוות את התנאים!
המשמעות של המכתב הזה במיוחד בסעיף 4 כי התנאים לרישום תאגיד רכב מדברי יושוו לתאגיד רכב סיור – אשכול , וכך גם תאגיד שרשומים בו 7 כלי רכב מדבריים יהיה זכאי לקבלת רישיון הפעלה בדומה לתאגיד רכב אשכול שמספיק כי רשומים בן 7 כלי רכב אשכול. ברגע שהמלצת משרד התחבורה תאושר ע"י משרד המשפטים נוכל להתחיל לרשום רכבים מדבריים בסניפים של אגודת אשכול.