תקן גובה מעבר לאוטובוס זעיר לסיור הינו הגובה בין רצפת תא הנוסעים לגג ובקיצור אנו מכנים אותו גובה גג.

אגף הרכב פוסל את התקינה האמריקאית למרות הוראת השר שיש לאמץ את התקינה האמריקאית!  אגף הרכב טוען כי אוטובוס זעיר תוצר ארה”ב אינו בטיחותי ויש להגביהה את גובה המעבר. בעיניי זהו סיפור בגדי המלך החדשים בגרסת הפקידים של משרד התחבורה בישראל!

תקן גובה מעבר באוטובוס זעיר ציבורי נקבע באמצעות ועדה “מטעם” ועדה אינטרסנטית שלא כללה נציגים המיבאים רכב מארה”ב ולא כללה נציגי ציבור שדואגים לאינטרס הציבורי. ועדה שהתחזתה לועדה מקצועית למרות שלא היה בה גורם מקצועי אחד אמיתי כמו הטכניון או מכון התקנים .

דרישות חובה לאוטובוסים מבוא + עמ 71

לצערי כבוד השופטת בעתירה מינהלית לא האמינה כי משרד התחבורה ישקר במצח נחושה כאשר קבע כי מסוג אוטובוס זעיר PASSENGER VAN תוצר ארה”ב אינו בטיחותי, אינו נוח ולא עומד בתקינה האמריקאית.

על כך ערערתי לבית המשפט העליון תוך סיכון 25,000 ש”ח שנאלצתי להפקיד במזומן לטובת קופת בית המשפט העליון. כבוד השופטת מ. נאור    הייתה קצרת רוח בעניין ולא התלהבה מהערעור שלי בלשון המעטה, אני מסכים ששופטים עליונים לא צריכים להתעסק עם נושא תקינת רכב אבל לא היה לי מוצא אחר. והשפטת פסקה כי אם אני אמציא את התקינה האמריקאית הרי מנהל אגף הרכב יבחן מחדש את בקשתי.

בארה”ב אין תקינה ספצפית לגובה מעבר  והיה לי מאוד קשה להוכיח כי  PASSENGER VAN תוצר ארה”ב עומד בתקינה האמריקאית, פניתי לכל המומחים והחברים עזרו ולא הצלחנו למצוא פיתרון לדרישה ע”פ הפסיקה של בית המשפט העליון.

אבל בזכות ההתעסקות שלי ביבוא רכב של החבר אייקי קורין נפל האסימון כי אני יכול להוכיח עמידה בתקן האמריקאים של כלי רכב באמצעות מספר ה VIN

Vehicle Identification Number   זהו מספר הזהות של כל רכב המיותר בארה”ב המאשר כי הוא עומד בתקני  הרשות הפדראלית של ארה”ב לבטיחות רכב  FMVSS

FMVSS   Federal Motor Vehicle Safety Standards

יש אתר שנקרא FAXCAR  המיועד לבדיקת ה VIN  לצרכי רכישה בארה”ב ובישראל לצרכי ייבוא  ושם מצאתי עשרות רבות של כלי רכב כאלה כשרים למהדרין ובא לציון גואל. פניתי שוב למנהל אגף הרכב שבינתיים התחלף והגיע מר משה ויצמן אשר לדעתי הינו איש אצילי והגון מידות, אבל גם הוא נלכד בידי מערכת של משרתי ציבור שבמקום לשרת את הציבור היא קודם כל משרתת את עצמה ומגבירה את הבירוקטיה כדי שיהיה בידה עוצמה ועבודה וגם משרתת את האינטרסים של החברות המתקינות רכב בישראל, מתוך אולי מחשבה מוטעית שבכך הם תורמים לכלכלת ישראל אך בפועל הם פועלים כדי לפגוע באינטרס הציבורי ומעמיסים על כלי הרכב הוצאות לא נדרשות.

זה כה הזוי שבסופו של דבר וכאשר רוצים  להשתמש באוטובוס זעיר תוצר ארה”ב אנו נאלצים לייבא רכב משא ולהתאים אותו לדרישות משרד התחבורה.

זה הזוי !!!!

לכן ערערתי על החלטת מנהל אגף הרכב מר משה ויצמן למנכ”ל משרד התחבורה ולשר עצמור

ערעור על החלטתו של מר משה ויצמן מנהל אגף הרכב

תשובתו של מנהל אגף הרכב מר משה ויצמן

מר משה ויצמן לא מאשר ביטול החלת התקינה האירופית על אוטובוס זעיר תוצר ארהב 06503316

סיכום דיון מתאריך 10 03 16 בנושא פנייתו של מוטי בר נס לגבי אוטובוס ציבורי זעיר – 06299816

אני כנראה האדם האחרון בתבל שיכול לומר כי אני מכבד את הפקידים במשרד התחבורה, ההתנסות שלי איתם היא הגרועה ביותר שיכולה להיות, אני לא רוצה להגיד מושחתים נמאסתם כי אולי זה לא הכי תקין לומר אבל אני מרשה לעצמי לומר כי לפי דעתי הם פשוט בוגדים בתפקידם  ולצערי גם לא כל כך מבינים וראויים לתפקידם!

בסיכום הדיון הם הפגינו חוסר הבנה למצב הקיים בשטח והם קבעו בין השאר

א. לתייר אין חופש בחירה איזה רכב הוא משתמש.

ב. התקינה הפדראלית של ארה”ב לא מתייחסת לבטיחות פסיבית!

ג. השלכות הרוחב לאישור פרטני למורי דרך עלולה לפתות פתח ליבוא אוטובוסים בסיווג M3 בתקינה פדרלית.

 

על בסיס הנ”ל פסלו מר משה ויצמן, עו”ד דוד טמיר, מהנדס מקסים טבל ומהנדס רביד פאר את בקשתי.

אני מאוד מקווה כי השר והמנכ”ל  יענו בחיוב לערעור שלי תוך 30 יום. אני מאמין באומץ של השר והמנכ”ל שצריך לפעול בסביבה של פקידי ציבור שלא מבינים את האינטרס הציבורי (לא רוצה לומר מושחתים שפועלים לטובת יבואני הרכב וחברות מסחריות שגוזרות קופונים על חשבון הציבור)  בהיגיון הבריא שלו והגינותו הציבורית !

 

חוות דעת מהנדס יהודה צברי בנושא – אוטובוס ציבורי זעיר – פניית מוטי בר נס – 06487716 (2)

מהנדס יהודה צברי אדם חביב בעלי ידע מקצועי בתחום הפורמאלי של התקינה, הינו עושה דברם של הפקידים אשר שוכרים את שירותי מהסיבה העיקרית שהוא לכאורה היועץ הכי זול בישראל והוא ממליץ ועושה בדיוק מה שהפקידים, מיטיביו, רוצים כי יעשה.

זה לא סביר באופן קיצוני שממנים את האדם ששימש עלה תאנה לועדה ב- 2003 והכשיר בשם “המדע” את התקן מלכתחילה, אותו גורם שנגדו התלוננתי מונה לשמש ועדה יחיד כדי לבקר את ההחלטה ההזויה שלו מלכתחילה.

בתמונה אוטובוס זעיר ציבורי לסיור מסוג סוואנה שברולט ששירתה אותי בנאמנות 5 שנים, אני מצד שמאל.

ניתן לראות בתמונה שכל עשרת התיירים שלי מחייכים חיוך אמיתי ונהנים מהסיור, כמו גם שמרביתם גבוהים ממני, גובהי 183 ס”מ!

אוטובוס זעיר לסיור - עבדתי איתה 5 שנים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לצערי הפקידים במשרד התחבורה מוכיחים שוב ושוב שהאינטרס הציבורי לא עומד מול עיניהם והם נכנעים לאינטרסים מסחריים של יבואני הרכב וחברות מסחריות אחרות ובמקרה שלנו חברות המתקינות כלי רכב בישראל.

אישית פעלתי נגד משרד התחבורה בבג”ץ 7006/07 משנת 2007 ובמשך 5 שנים ראיתי איך מנהל אגף הרכב מר אבנר פלור עושה כל מאמץ כדי למנוע ייבוא אישי ע”י עוסק בכלל וע”י מורה דרך בפרט. אח”כ ולמרות צו על תנאי שהטיל עליו הבג”ץ מר אבנר פלור המשיך להשתמש בסמכותו לטובת יבואני הרכב  ונגד האינטרס הציבורי כאשר במקום לאפשר למורי הדרך ייבוא כל רכב הוא עשה לי טריק ובתיקון צו היבוא החופשי הוא הוסיף את המילים “רק רכב שאינו מיובא ע”י היבואן” המשמעות של זה שמר אבנר פלור יצא מגידרו כדי להגן על יבואני הרכב מפני היבוא החופשי ע”י מורי דרך ובכך הוא הפך להיות אויב מושבע שלי, כיוון שראיתי במו עיניי איך משרת ציבור במקום לשרת את הציבור הוא מעדיף את האינטרס של בעלי ההון – יבואני הרכב.

בהמשך לא רק שגרמתי לשינוי הצו כך שנוכל לייבא כל רכב אלא דאגתי שהבוגד באינטרס הציבורי מר אבנר פלור לא יצליח לעשות את הטריק המלוכלך שלו נגד כל העוסקים בישראל והשקעתי שעות רבות כדי להיות נוכח בדיוני ועדת הכלכלה בעת שאישרה את הצעת חוק רישוי שירותי רכב, ותנחשו מה מר אבנר פלור עשה שוב?! כן לא תאמינו הוא ניסה את אותו טריק פעמיים וניסה להכניס את המילים “שאינו מיובא ע”י היבואן” גם בהצעת חוק רישוי שירותי רכב. ח”כ דוד ביטון שהיה ממלא מקום יו”ר הוועדה השתיק את מר אבנר פלור כשניסה ברוב כסילותו להילחם לטובת יבואני הרכב, וגם השתיק את נציגת רשות המיסים שבשל טענות איוולות ושיקריות המנוגדות לאינטרס הציבור התנגדה גם היא לאפשר יבוא חופשי לעוסק! וכך מר אבנר פלור הינו מבחינתי שור מועד של מי שבוגד בתפקידו כמשרת הציבור בעניין ייבוא אישי של רכב  ומי שבמקום לפתוח את התחרות בענף הרכב הוכיח קבל עם ועדה כי הוא פועל למען האינטרסים של יבואני הרכב ומבחינתי הוא משת”פ גיס חמישי לטובת יבואני הרכב ונגד הציבור בעמדה הכי בכירה במשרד התחבורה!

להמשך קריאה על הבגידה של מר אבנר פלור

מי אתה אבנר פלור

 

 

 

 

פדני תכשיטים